Вітаю на моєму блозі!

неділю, 16 квітня 2017 р.

Модуль 8. Рефлексія



Закінчився восьмий тиждень навчання. Усе ближче ми підходимо до фіналу, усе чіткіше бачиться результат.
Основні запитання Модуля 8:
  • Яким чином створення системи оцінювання допоможе мені покращити навчальний процес?
  • Як залучення учнів до процесу оцінювання змінює їх ставлення до навчання та допоможе досягненню поставлених навчальних цілей?
Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів”. Я дізналася про те, що оцінювання має відбуватися постійно протягом проекту та включати оцінювання всіх указаних у навчальних цілях знань та навичок; має будуватися навколо навчальних потреб учнів, має акцентувати увагу як на змісті навчальної теми, так і на навичках 21 століття; що форми оцінювання мають критерії, які тісно пов’язані з цілями, та дескриптори, що описують рівні сформованості навичок та рівні засвоєння знань, які відображаються в кінцевому продукті проекту, що розробляється учнями.
Етап оцінювання є надзвичайно важливим, повинен включати як бальне оцінювання, так і описове.  Важливо пам'ятати, що завданням учителя є швидке створення умов, за яких позиції зацікавленості, відкритості, відповідальності учнів у навчанні та їх особистісні риси можуть розвиватися й усвідомлюватися. Цьому сприятимуть:
  • включення до пріоритетів оцінювання самого процесу навчання, тобто перебігу роботи учня, на відміну від оцінювання кінцевих результатів роботи;
  • оцінювання учнів має спиратися на чіткий критерій, що дає змогу учневі брати на себе відповідальність за роботу та її результати й уможливлює самооцінку роботи та її результатів. При цьому бажано, щоб в учнів була можливість ознайомитися з критеріями оцінки перед початком роботи, а не після її виконання;
  • оцінювання досягнення повинно відбуватися незалежно від того, значні вони чи скромні. Головне, щоб вони були результатом справжніх зусиль учня;
  • оцінювання зусиль, що їх учні докладуть до співпраці, й заохочування їх допомагати один одному в роботі;
  • заохочування учнів до самооцінки, унаслідок якої вони краще пізнають себе, свої можливості та сфери, які потребують розвитку(почуття власної цінності, що ґрунтуються на реальному баченні своєї особистості).
Працюючи над завданнями модуля, я створила такі інструменти для оцінювання учнівських прикладів: форми для оцінювання мультимедійних презентацій, есе, учнівських блогів, контрольний список для блогу. Відповідно до цих інструментів, я ще раз переглянула створені в попередньому модулі приклади учнівських робіт та внесла до них деякі зміни. Створені форми для оцінювання допоможуть учням зорієнтуватися, правильно спланувати, виконати роботу й об’єктивно її оцінити. Це сприятиме розвиткові таких навичок 21 ст., як: критичне мислення, навички співробітництва, уміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники.
Виконувати завдання модуля було неважко, мабуть, тому, що кожен учитель розуміє, наскільки важливим є оцінювання, а особливо само- та взаємооцінювання.
Багато чого ми вже навчилися. Що ж попереду?  

Немає коментарів:

Дописати коментар