Вітаю на моєму блозі!

пʼятницю, 24 березня 2017 р.

Модуль 5. Рефлексія

Закінчився 5 тиждень навчання на курсі. Дедалі більше  дізнаюся про організацію й підготовку проектної діяльності. Якщо раніше я вважала, що основне в проекті - творчість і самостійність, то тепер бачу, що все набагато складніше. Участь у проектах розвиває не тільки ці риси, вона діє комплексно. Навіть використання Інтернету (здавалося б, що може бути легшим!) накладає певні обов’язки й вимагає вмінь.
Тема п’ятого модуля - “Інтернет у проектній діяльності учнів”. Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести в процес навчання моїх учнів використання Інтернет-ресурсів.
Потрібно пам’ятати, що Інтернет - це потужний інструмент для навчання, отримання інформації, проведення досліджень. Але часто учні не можуть ефективно й правильно користуватися цим інструментом, тому завдання вчителя - навчити їх це робити.
Щоб учні “не загубилися” в потоці інформації, не пішли хибним шляхом, не використовували неточну, а часто й неправдиву, інформацію, потрібно навчити їх критично оцінювати веб-ресурси. Як це зробити? Саме на це питання я отримала відповідь, опрацьовуючи матеріали Модуля 5.
Насамперед, учитель сам повинен критично оцінювати Інтернет-ресурси. Допоможе в цьому спеціальна форма із переліком контрольних запитань, спрямованих на аналіз достовірності інформації, її науковості, з’ясування, чи не носить вона рекламного, пропагандистського характеру тощо. Подібну форму я розробила й для учнів. Звичайно, з першого разу діти не навчаться одразу визначати цінність того чи іншого ресурсу, для цього потрібно виробити навичку.
Успішним у формуванні в учнів навичок критичного оцінювання веб-сторінок є наслідування ними учительської поведінки, дій з оцінювання інформаційних джерел.  Учні завжди відмічатимуть, які саме сайти вчитель відбирає для своєї освітньої діяльності. Учителі й батьки слугують позитивним чи негативним прикладом для наслідування. Тому дорослим слід бути обережними.
Також учнів потрібно навчати відповідальному використанню Інтернету. Вони повинні розуміти, що таке авторське право, які об’єкти підпадають під нього, як не порушити авторські права. Для цього окремий час відведу для перегляду презентації про авторське право та її обговорення.
Отже, працюючи з Модулем 5, я зрозуміла, що мало дати учням завдання знайти якусь інформацію в Інтернеті, ще потрібно їм допомогти, сприяти, щоб вони робили це свідомо, відповідально, не порушуючи законодавство. А для цього слід провести велику підготовчу роботу.

Тож успіхів нам на наступних тижнях. Ми майже на середині, розслаблятися рано, бо роботи ще багато.

неділю, 19 березня 2017 р.

Модуль 4. Рефлексія

Підійшов до завершення Модуль 4. Протягом цього модуля ми вивчали формуюче оцінювання в проектному навчанні. Модуль 4 допоміг мені уточнити Основні запитання проекту та обдумати оцінювання учнів у проекті.
Важливою метою шкільного оцінювання на сьогодні є поліпшення навчання та інформування про хід навчання учнів. Оцінювання не є одноразовою подією, а скоріше безперервним процесом упродовж виконання учнями проекту.
Формуюче оцінювання - це  постійне оцінювання, яке починається з попереднього оцінювання знань та вмінь учнів на початку роботи в проектах і продовжується впродовж усього виконання учнями проектів. Учителі використовують дані з такого оцінювання для того, щоб коригувати своє викладання та забезпечувати правильне виконання учнями проектних завдань. Коли вчителі регулярно залучають учнів до збору та перевірки таких відомостей про їхнє навчання, вони допомагають їм ставати відповідальними, самостійними та незалежними учнями.
Оцінювання при навчанні за допомогою методу проектів повинно бути сплановано так, щоб:
·         використовувати різноманітні стратегії та засоби оцінювання;
·         вести оцінювання упродовж усього навчального циклу;
·         надавати можливість кількісно оцінювати важливі навчальні цілі для теми;
·         залучати учнів до процесу оцінювання .
З метою залучення учнів до процесу оцінювання вчителі повинні забезпечити  учнів наступним:
·         чіткими критеріями оцінювання до початку виконання проектів;
·         моделями та інструкціями для високоякісної роботи;
·         можливостями для здійснення моніторингу власного просування учнів у навчанні;
·         засобами надання конструктивного зворотного зв’язку іншим учням та можливостями отримання оціночної інформації від інших учнів для того, щоб покращити свою виконану роботу і діяльність;
·         надати достатньо часу для представлення результатів та поліпшення процесів і продуктів;
·         підтримкою для формування учнями власних нових завдань для їх майбутнього навчання.
Під час роботи над матеріалами модуля я ознайомилася з методами й інструментами оцінювання, створила попередній графік оцінювання, інструмент та організаційну діаграму для оцінювання навчальних потреб учнів, учительську презентацію основних ідей проекту. Для визначення навчальних потреб учнів вирішила використати анкетування, тестування за змістом прочитаного твору, мозковий штурм і таблиці “З-Х-Д”. Не скажу, що робота була легкою. Довелося опрацювати велику кількість теоретичного матеріалу. Не впевнена, що правильно виконала всі завдання. Важкість була в тому, що виконання завдань було індивідуальним, без обговорення. Хотілося б почути думку інших учасників курсу. На мою думку, ефективність кожного з методів оцінювання можна буде визначити лише після їх апробації. А поки що вчимо теорію й плануємо, роблячи власні прогнози. У будь-якому разі, документи, створені під час роботи на курсі, можна буде використати при організації проекту з учнями.
Успіхів нам усім у навчанні))