Підійшов до завершення Модуль 4. Протягом цього модуля ми вивчали формуюче оцінювання в проектному навчанні. Модуль 4 допоміг мені уточнити Основні запитання проекту та обдумати оцінювання учнів у проекті.
Важливою метою шкільного оцінювання на сьогодні є поліпшення навчання та інформування про хід навчання учнів. Оцінювання не є одноразовою подією, а скоріше безперервним процесом упродовж виконання учнями проекту.
Формуюче оцінювання - це постійне оцінювання, яке починається з попереднього оцінювання знань та вмінь учнів на початку роботи в проектах і продовжується впродовж усього виконання учнями проектів. Учителі використовують дані з такого оцінювання для того, щоб коригувати своє викладання та забезпечувати правильне виконання учнями проектних завдань. Коли вчителі регулярно залучають учнів до збору та перевірки таких відомостей про їхнє навчання, вони допомагають їм ставати відповідальними, самостійними та незалежними учнями.
Оцінювання при навчанні за допомогою методу проектів повинно бути сплановано так, щоб:
· використовувати різноманітні стратегії та засоби оцінювання;
· вести оцінювання упродовж усього навчального циклу;
· надавати можливість кількісно оцінювати важливі навчальні цілі для теми;
· залучати учнів до процесу оцінювання .
З метою залучення учнів до процесу оцінювання вчителі повинні забезпечити учнів наступним:
· чіткими критеріями оцінювання до початку виконання проектів;
· моделями та інструкціями для високоякісної роботи;
· можливостями для здійснення моніторингу власного просування учнів у навчанні;
· засобами надання конструктивного зворотного зв’язку іншим учням та можливостями отримання оціночної інформації від інших учнів для того, щоб покращити свою виконану роботу і діяльність;
· надати достатньо часу для представлення результатів та поліпшення процесів і продуктів;
· підтримкою для формування учнями власних нових завдань для їх майбутнього навчання.
Під час роботи над матеріалами модуля я ознайомилася з методами й інструментами оцінювання, створила попередній графік оцінювання, інструмент та організаційну діаграму для оцінювання навчальних потреб учнів, учительську презентацію основних ідей проекту. Для визначення навчальних потреб учнів вирішила використати анкетування, тестування за змістом прочитаного твору, мозковий штурм і таблиці “З-Х-Д”. Не скажу, що робота була легкою. Довелося опрацювати велику кількість теоретичного матеріалу. Не впевнена, що правильно виконала всі завдання. Важкість була в тому, що виконання завдань було індивідуальним, без обговорення. Хотілося б почути думку інших учасників курсу. На мою думку, ефективність кожного з методів оцінювання можна буде визначити лише після їх апробації. А поки що вчимо теорію й плануємо, роблячи власні прогнози. У будь-якому разі, документи, створені під час роботи на курсі, можна буде використати при організації проекту з учнями.
Успіхів нам усім у навчанні))
Немає коментарів:
Дописати коментар