Ось і закінчилася робота над завданнями третього модуля. Усе глибше й глибше ми занурюємося в підготовку проекту й розуміємо, наскільки це відповідальна й клопітка робота. Інколи важко, не вистачає часу, навіть хочеться опустити руки, але знаєш, що “важко в навчанні - легко в бою”, і рухаєшся далі. Добре, що завдання й матеріал поділені на модулі. Із кожним модулем дізнаєшся щось нове, набуваєш нових умінь.
Цей модуль допоміг мені з'ясувати, як можна використати навчальні дослідження в проектах та зрозуміти призначення основних запитань проекту.
Я завжди думала, що навчальні дослідження - це те ж саме, що й наукові, тому побоювалася, чи впораються з ними діти, чи вистачить мого професіоналізму керувати цими дослідженнями. Опрацьовуючи матеріал третього модуля, я зрозуміла, що ці поняття не тотожні, наукове й навчальне дослідження мають різні цілі, і, що цікаво - ми вже проводили їхні елементи. Тепер я знаю етапи навчального дослідження, класифікацію дослідницьких завдань за складністю, специфіку їхньої реалізації в школі і, думаю, зможу їх організувати з учнями. Застосування навчальних досліджень під час проектної діяльності дає можливість учням отримати навички дослідження як універсального способу освоєння дійсності, розвиток здатності до дослідницького мислення, активізувати особистісну позицію учня на основі придбання суб’єктивно нових знань (тобто самостійно отриманих знань, які є новими і особистісно значущими для конкретного учня). Участь у дослідницьких проектах сприяє розвиткові в учнів навичок ХХІ ст., зокрема таких, як:
- здатність до оригінальності та інноваційності в діяльності ;
- розвиток, упровадження та донесення нових ідей до інших;
- з’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей;
- здійснення вибору та прийняття комплексних рішень;
- розуміння взаємозв’язків між системами;
- визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення;
- оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання;
- уміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем;
- ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання
- демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами
- уміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати її, уміння правильно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
Цього тижня я дізналася про те, що таке Основні запитання, що вони поділяються на Ключове, Тематичні й Змістові, що існують певні вимоги до цих запитань, навчилася їх формулювати. У цьому дуже допомогли поради, надані тьюторами. Тепер більш уважно ставитимуся до постановки запитань, щоб вони виконували свою функцію: інтригували, спонукали до осмислення, обговорення, мали дискусійний характер, тобто, щоб допомагали формувати навички 21 ст.
Отже, виконуючи завдання третього модуля, я отримала багато нових знань, використовуючи які, зможу більш професійно й методично правильно підійти до підготовки проекту.
Немає коментарів:
Дописати коментар