Вітаю на моєму блозі!

пʼятницю, 21 квітня 2017 р.

Модуль 9. Рефлексія


Закінчився дев’ятий тиждень навчання, а з ним і Модуль 9.
Основні запитання Модуля:
• Як я можу допомогти своїм учням стати самоспрямованими в навчанні?
• Як я можу задовольнити різноманітні потреби учнів?
Цей модуль допоміг мені зробити висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання.
Я дізналася про те, що вчителі мають працювати з учнями, щоб допомогти їм розвинути навички самоспрямованості; можуть і повинні диференціювати навчання у таких напрямах: зміст, процес, результати, навчальне середовище; можуть планувати навчальний процес, враховуючи різні модальності, включаючи візуальні, аудіальні, кінестетичні способи сприйняття, домінування лівої чи правої півкулі мозку, різні когнітивні стилі, різні ступені розвитку різних типів множинного інтелекту учнів; що для того, щоб учні стали впевненими й незалежними в навчанні, потрібно задовольняти їхні навчальні потреби, спонукати та заохочувати.
Цікаво було дізнатися, як організувати в проекті роботу обдарованих учнів та тих, що мають особливі потреби, щоб і ті, й інші розкрилися й показали якнайкращий результат, щоб одним не було нудно й нецікаво, а іншим - заважко.
При організації навчального процесу, який будується навколо навчальних потреб учнів, не лише вчителі оцінюють учнів, також учні оцінюють один одного, а головне - оцінюють себе. Коли вони оцінюють власні процеси мислення та результати своєї роботи, не просто звертають увагу на помилки, а й засвоюють стандарти та критерії, за якими оцінюються результати їхньої роботи. Це привчає учнів оцінювати якість своєї діяльності та своїх мисленнєвих процесів за конкретними критеріями, що в подальшому допомагає змінити свої навчальні стратегії для того, щоб стати більш успішними та ефективними у навчанні. Тому необхідно створити й використовувати чіткі й зрозумілі форми для оцінювання самоспрямованості учнів у навчанні, які вони будуть використовувати для самооцінювання й самоспрямування. У цьому модулі я дізналася, як такі форми розробити, зберегла зразки, адаптувала їх для своїх учнів. Ця робота не була важкою.
Нелегкою для мене виявилася вправа, у якій потрібно було створити навчальні матеріали для сприяння успіхам учнів. Напевне, це сталося тому, що я належу до людей візуального типу і краще сприймаю зорову інформацію, а наочних прикладів у папці “Дидактичні та методичні матеріали” не виявилося, тому це завдання я виконала так, як зрозуміла, і не впевнена, що правильно.
Очікую на зауваження й пропозиції.

неділю, 16 квітня 2017 р.

Модуль 8. Рефлексія



Закінчився восьмий тиждень навчання. Усе ближче ми підходимо до фіналу, усе чіткіше бачиться результат.
Основні запитання Модуля 8:
  • Яким чином створення системи оцінювання допоможе мені покращити навчальний процес?
  • Як залучення учнів до процесу оцінювання змінює їх ставлення до навчання та допоможе досягненню поставлених навчальних цілей?
Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів”. Я дізналася про те, що оцінювання має відбуватися постійно протягом проекту та включати оцінювання всіх указаних у навчальних цілях знань та навичок; має будуватися навколо навчальних потреб учнів, має акцентувати увагу як на змісті навчальної теми, так і на навичках 21 століття; що форми оцінювання мають критерії, які тісно пов’язані з цілями, та дескриптори, що описують рівні сформованості навичок та рівні засвоєння знань, які відображаються в кінцевому продукті проекту, що розробляється учнями.
Етап оцінювання є надзвичайно важливим, повинен включати як бальне оцінювання, так і описове.  Важливо пам'ятати, що завданням учителя є швидке створення умов, за яких позиції зацікавленості, відкритості, відповідальності учнів у навчанні та їх особистісні риси можуть розвиватися й усвідомлюватися. Цьому сприятимуть:
  • включення до пріоритетів оцінювання самого процесу навчання, тобто перебігу роботи учня, на відміну від оцінювання кінцевих результатів роботи;
  • оцінювання учнів має спиратися на чіткий критерій, що дає змогу учневі брати на себе відповідальність за роботу та її результати й уможливлює самооцінку роботи та її результатів. При цьому бажано, щоб в учнів була можливість ознайомитися з критеріями оцінки перед початком роботи, а не після її виконання;
  • оцінювання досягнення повинно відбуватися незалежно від того, значні вони чи скромні. Головне, щоб вони були результатом справжніх зусиль учня;
  • оцінювання зусиль, що їх учні докладуть до співпраці, й заохочування їх допомагати один одному в роботі;
  • заохочування учнів до самооцінки, унаслідок якої вони краще пізнають себе, свої можливості та сфери, які потребують розвитку(почуття власної цінності, що ґрунтуються на реальному баченні своєї особистості).
Працюючи над завданнями модуля, я створила такі інструменти для оцінювання учнівських прикладів: форми для оцінювання мультимедійних презентацій, есе, учнівських блогів, контрольний список для блогу. Відповідно до цих інструментів, я ще раз переглянула створені в попередньому модулі приклади учнівських робіт та внесла до них деякі зміни. Створені форми для оцінювання допоможуть учням зорієнтуватися, правильно спланувати, виконати роботу й об’єктивно її оцінити. Це сприятиме розвиткові таких навичок 21 ст., як: критичне мислення, навички співробітництва, уміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники.
Виконувати завдання модуля було неважко, мабуть, тому, що кожен учитель розуміє, наскільки важливим є оцінювання, а особливо само- та взаємооцінювання.
Багато чого ми вже навчилися. Що ж попереду?