Вітаю на моєму блозі!

суботу, 4 березня 2017 р.

Модуль 2. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені проаналізувати переваги використання методу проектів у навчальному процесі. Я переконалася в тому, що  проекти надають широкі можливості для навчання. Вони залучають учнів до вирішення проблемних ситуацій та інших змістових завдань, будують зв’язки зі світом поза класною кімнатою та звертаються до питань реального життя учнів. В учнів, які співпрацюють у малих групах при виконанні дослідницьких 
проектів, можуть бути сформовані не тільки навички самостійної дослідницької діяльності, а й уміння планувати власну діяльність, ефективно спілкуватися, вирішувати проблеми, приймати виважені аргументовані рішення та демонструвати свої знання й уміння цільовій аудиторії.
Матеріал, викладений у цьому модулі, допоможе організувати навчання учнів після завершення тренінгу. 
         Метод проектів допоможе сформувати в учнів навички ХХІ ст., тому що саме використання проектних технологій сприяють формуванню таких умінь і навичок, як:
·                   уміння осмислювати завдання, для рішення якої недостатньо знань
·                   уміння самостійно генерувати ідеї, тобто винаходити спосіб дії, залучаючи знання з різних областей
·                   уміння самостійно знаходити відсутню інформацію в інформаційному полі
·                   уміння запитувати необхідну інформацію в експерта (учителі, консультанта, фахівця)
·                   уміння знаходити кілька варіантів рішення проблеми
·                   уміння висувати гіпотези
·                   уміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки
·                   навички колективного планування
·                   уміння взаємодіяти із будь-яким партнером
·                   навички взаємодопомоги в групі в рішенні загальних завдань
·                   навички ділового партнерського спілкування
·                   уміння знаходити й виправляти помилки в роботі інших учасників групи
·                   уміння проектувати процес (виріб)
·                   уміння планувати діяльність, час, ресурси
·                   уміння приймати рішення й прогнозувати їхній наслідки
·                   навички аналізу власної діяльності (її ходу й проміжних результатів)
·                   уміння вести дискусію
·                   уміння відстоювати свою точку зору.
Задля покращення навчального процесу буду використовувати проекти різних типів і видів: персональні, групові, ігрові, екскурсійні, дослідницькі, інформаційні, рольові, міні тощо.
Знання, отримані мною в цьому модулі, допоможуть зробити навчальний процес більш сучасним, активним і позитивним, адже участь у проектах не тільки активізує пізнавальну активність, критичне мислення й творчий потенціал учнів, а й підвищує їхній академічний рівень. 

Проте потрібно пам’ятати, що завжди існує небезпека переоцінити результат використання методу проектів й недооцінити сам процес. При виконанні учнями дослідницьких проектів важливо уникнути перетворення їх на реферати. Неприпустимо створювати в дітей поняття про наукову діяльність як про компіляцію чужих думок. Проектант повинен виробити й представити власну точку зору учня на джерела інформації, учень має визначити мету дослідження й методику його проведення.