Вітаю на моєму блозі!

пʼятницю, 24 березня 2017 р.

Модуль 5. Рефлексія

Закінчився 5 тиждень навчання на курсі. Дедалі більше  дізнаюся про організацію й підготовку проектної діяльності. Якщо раніше я вважала, що основне в проекті - творчість і самостійність, то тепер бачу, що все набагато складніше. Участь у проектах розвиває не тільки ці риси, вона діє комплексно. Навіть використання Інтернету (здавалося б, що може бути легшим!) накладає певні обов’язки й вимагає вмінь.
Тема п’ятого модуля - “Інтернет у проектній діяльності учнів”. Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести в процес навчання моїх учнів використання Інтернет-ресурсів.
Потрібно пам’ятати, що Інтернет - це потужний інструмент для навчання, отримання інформації, проведення досліджень. Але часто учні не можуть ефективно й правильно користуватися цим інструментом, тому завдання вчителя - навчити їх це робити.
Щоб учні “не загубилися” в потоці інформації, не пішли хибним шляхом, не використовували неточну, а часто й неправдиву, інформацію, потрібно навчити їх критично оцінювати веб-ресурси. Як це зробити? Саме на це питання я отримала відповідь, опрацьовуючи матеріали Модуля 5.
Насамперед, учитель сам повинен критично оцінювати Інтернет-ресурси. Допоможе в цьому спеціальна форма із переліком контрольних запитань, спрямованих на аналіз достовірності інформації, її науковості, з’ясування, чи не носить вона рекламного, пропагандистського характеру тощо. Подібну форму я розробила й для учнів. Звичайно, з першого разу діти не навчаться одразу визначати цінність того чи іншого ресурсу, для цього потрібно виробити навичку.
Успішним у формуванні в учнів навичок критичного оцінювання веб-сторінок є наслідування ними учительської поведінки, дій з оцінювання інформаційних джерел.  Учні завжди відмічатимуть, які саме сайти вчитель відбирає для своєї освітньої діяльності. Учителі й батьки слугують позитивним чи негативним прикладом для наслідування. Тому дорослим слід бути обережними.
Також учнів потрібно навчати відповідальному використанню Інтернету. Вони повинні розуміти, що таке авторське право, які об’єкти підпадають під нього, як не порушити авторські права. Для цього окремий час відведу для перегляду презентації про авторське право та її обговорення.
Отже, працюючи з Модулем 5, я зрозуміла, що мало дати учням завдання знайти якусь інформацію в Інтернеті, ще потрібно їм допомогти, сприяти, щоб вони робили це свідомо, відповідально, не порушуючи законодавство. А для цього слід провести велику підготовчу роботу.

Тож успіхів нам на наступних тижнях. Ми майже на середині, розслаблятися рано, бо роботи ще багато.

Немає коментарів:

Дописати коментар